GAP dla osobówek to już standard, zwłaszcza w leasingu. Z ciężarówkami sprawa wyglądała trochę inaczej – jeszcze do niedawna oferta była albo mocno ograniczona, albo tak droga, że skutecznie odstraszała. Ale to się zmieniło! Problem w tym, że nie wszyscy jeszcze o tym wiedzą. Dziś ceny GAP dla ciężarówek są tylko o kilka procent wyższe niż dla osobówek, a dzięki naszym rabatom da się je kupić naprawdę korzystnie.
Jak działa GAP dla samochodów ciężarowych?
W tym artykule skupiamy się na ubezpieczeniu GAP fakturowym (RTI) – dającym najszerszą ochronę. Działa ono w przypadku szkody całkowitej Twojego ciągnika siodłowego, naczepy lub innego pojazdu ciężarowego. GAP pokrywa różnicę między wartością pojazdu z dnia zakupu, a kwotą, którą dostaniesz z AC lub OC sprawcy.
Mówiąc prościej – dzięki GAP dostaniesz 100% ceny zakupu, nawet jeśli Twój pojazd zostanie skradziony, zniszczony lub całkowicie rozbity w wypadku.
Czy warto kupić GAP dla ciężarówek?
No dobrze, ale czy szkoda całkowita w ciężarówkach to częsty przypadek? Może nie aż tak, jak w osobówkach, ale…
- W Europie gwałtownie rośnie liczba kradzieży ciężarówek, naczep i ładunków – w niektórych krajach aż o 50%!
- Polska odpowiada za ok. 2,5% wszystkich transportowych kradzieży w UE – niby niewiele, ale to wciąż sporo.
- Eksperci zalecają dodatkowe zabezpieczenia, monitoring i szkolenia kierowców – a GAP to jedno z nich.
Jednak to nie kradzieże są największym zagrożeniem, a szkody drogowe. Przy dzisiejszych cenach części i robocizny naprawy uszkodzonych ciężarówek czy naczep idą nie w dziesiątki, ale często w setki tysięcy złotych. Właśnie dlatego ubezpieczyciele coraz częściej uznają szkody za całkowite – bo uznają, że płacenie za naprawę po prostu się im nie opłaca.
W takich przypadkach GAP także działa, nawet jeśli zdecydujesz się odkupić wrak i go naprawić. Podobnie w sytuacjach losowych, jak przewrócone drzewa, zalania czy pożary.
Podsumowując, chociaż szkody całkowite pojazdów ciężarowych zdarzają się rzadziej, niż osobowych, to jednak mówimy tutaj o innej skali kwot – straty mogą iść w setki tysięcy złotych. Czy jest zatem sens dopłacać do GAP dla ciężarówek? Oczywiście, że jest – pod warunkiem, że nie przepłacisz za to ubezpieczenie – o czym w dalszej części.
Kto powinien wykupić GAP dla pojazdów ciężarowych, naczep i ciągników siodłowych?
Niektórzy mówią, że GAP to opcja dla:
- Właścicieli ciężarówek w leasingu lub na kredyt.
- Firm transportowych, które intensywnie eksploatują pojazdy.
- Posiadaczy droższych modeli ciężarówek.
- Przedsiębiorstw chcących zabezpieczyć się przed nieprzewidzianymi kosztami.
To wszystko prawda, ale tylko częściowo. W rzeczywistości GAP powinien rozważyć każdy właściciel samochodu ciężarowego – niezależnie od tego, czy kupił go za gotówkę, wziął w leasing, czy jeździ głównie po Polsce, czy po całej Europie.
Dlaczego? Bo szkoda całkowita to po prostu losowe zdarzenie. Może się przytrafić… albo i nie. Ale jeśli już się wydarzy, konsekwencje finansowe mogą być ogromne.
Najlepiej wiedzą o tym ci, którzy mieli GAP i skorzystali z niego po szkodzie całkowitej. Otrzymanie dodatkowych kilkudziesięciu albo nawet kilkuset tysięcy złotych z odszkodowania to ulga, której nie zapomina się szybko. Dlatego ci przedsiębiorcy zawsze wracają po GAP przy zakupie kolejnych pojazdów – bo wiedzą, jak dużą różnicę potrafi to zrobić.
Dlaczego GAP jest tak ważny przy leasingu ciężarówek?
Choć GAP to dobre rozwiązanie dla każdego posiadacza ciężarówki, to w przypadku leasingu staje się wręcz „must-have”. Dlaczego? Chodzi o sposób, w jaki rozlicza się leasing po szkodzie całkowitej – i to może zaboleć.
W momencie szkody całkowitej umowa leasingu automatycznie wygasa. Leasingodawca ma wtedy prawo do otrzymania sumy wszystkich pozostałych rat (pomniejszonych o część oprocentowania, zgodnie z umową lub OWUL) oraz wartości wykupu. Tę kwotę koryguje się o odszkodowanie wypłacone przez ubezpieczyciela AC lub OC sprawcy. Jeśli odszkodowanie od ubezpieczyciela będzie większe niż wysokość pozostałych opłat należnych firmie leasingowej, wówczas różnica wypłacana jest Tobie.
Jak to wygląda w praktyce? Poniżej znajdziesz tabelę obrazującą kwoty, które należne będą leasingodawcy oraz wysokość odszkodowania, jakie wypłaci ubezpieczyciel. W podanym przykładzie będzie to leasing operacyjny nowego samochodu ciężarowego.
- Cena ciągnika siodłowego: 550000 zł
- Warunki leasingu: 60 miesięcy, 20% wpłata, 1% wykup
- Wyliczenia dla szkody całkowitej powstałej w 12, 24, 36, 48 i 60 miesiącu leasingu
Rozliczenie z leasingodawcą i ubezpieczycielem w przypadku szkody całkowitej
Odszkodowanie z AC/OC
AC/OC | ||||
---|---|---|---|---|
Miesiąc leasingu | Spłacony leasing | Dla leasingodawcy | Odszkodowanie | Dla Ciebie |
12 | 217000 zł | 380000 zł | 440000 zł | 60000 zł |
24 | 324000 zł | 300000 zł | 385000 zł | 85000 zł |
36 | 430000 zł | 207000 zł | 330000 zł | 123000 zł |
48 | 538000 zł | 110000 zł | 275000 zł | 165000 zł |
60 | 645000 zł | 5500 zł | 220000 zł | 214500 zł |
Odszkodowanie oraz nadwyżka, którą otrzymasz po rozliczeniu z leasingodawcą, nie pokryją spłaconych już rat leasingowych. W najlepszym razie odzyskasz ułamek wpłaconych wcześniej środków. To właśnie dlatego ubezpieczenie GAP jest tak istotne przy leasingu, bo diametralnie zmienia warunki gry. Poniżej zobaczysz, jak bardzo kwoty rozliczenia zmieniają się na Twoją korzyść, jeśli poza odszkodowaniem z AC lub OC sprawcy otrzymasz dodatkowo odszkodowanie GAP.
Rozliczenie z leasingodawcą i ubezpieczycielem w przypadku szkody całkowitej
Odszkodowanie z AC/OC + GAP
AC/OC + GAP T-Max | ||||
---|---|---|---|---|
Miesiąc leasingu | Spłacony leasing | Dla leasingodawcy | Odszkodowanie | Dla Ciebie |
12 | 217000 zł | 380000 zł | 550000 zł | 170000 zł |
24 | 324000 zł | 300000 zł | 550000 zł | 250000 zł |
36 | 430000 zł | 207000 zł | 550000 zł | 343000 zł |
48 | 538000 zł | 110000 zł | 550000 zł | 440000 zł |
60 | 645000 zł | 5500 zł | 550000 zł | 544500 zł |
Jak widzisz, to całkowicie zmienia sytuację – GAP nie tylko zabezpiecza przed koniecznością dopłaty, ale także pozwala odzyskać znaczną część kwoty spłaconego leasingu. Ważne jednak, aby dobrze dobrać polisę, unikając przepłacania, ponieważ ceny mogą się znacznie różnić. Poniżej znajdziesz przykładowe stawki GAP fakturowego dostępnego na FmLeasing.
Ceny GAP dla samochodów ciężarowych, ciągników siodłowych, naczep i przyczep
Przechodząc od razu do rzeczy – spójrz na poniższą tabelkę, w której znajdziesz przykładowe ceny GAP fakturowego dla pojazdu ciężarowego (także ciągnik siodłowy, naczepa i przyczepa) o wartości 200 tys. zł. Pełny cennik znajdziesz tu: Kalkulator Ubezpieczenia GAP
Cena GAP dla samochodu ciężarowego kosztującego od 150 tys. zł do 200 tys. zł
Limit GAP 50 tys. zł | Limit GAP 100 tys. zł | Limit GAP 150 tys. zł | |
---|---|---|---|
24 miesiące | 1399 zł 1800 zł | 1489 zł 1910 zł | 1689 zł 2160 zł |
36 miesięcy | 1769 zł 2250 zł | 1869 zł 2380 zł | 2119 zł 2700 zł |
48 miesięcy | 2469 zł 3150 zł | 2639 zł 3340 zł | 2959 zł 3780 zł |
60 miesięcy | 2909 zł 3710 zł | 3079 zł 3930 zł | 3479 zł 4450 zł |
GAP Truck tak tanio? Bez kruczków i haczyków
Możesz się zastanawiać, jak to możliwe, że na FmLeasing.pl ubezpieczenie GAP kosztuje mniej niż u leasingodawców, agentów ubezpieczeniowych, a nawet samych ubezpieczycieli. Odpowiedź jest prosta:
- Oferujemy pełnowartościowy GAP Truck fakturowy (T-MAX) – bez ograniczeń, ukrytych zapisów czy „gwiazdek” w umowie.
- Ubezpieczenia to produkty o wysokiej marży – my natomiast rezygnujemy z jej dużej części, aby zapewnić Ci lepszą cenę.
- Od lat pomagamy użytkownikom znaleźć korzystne warunki finansowania. To samo podejście stosujemy także w przypadku ubezpieczeń – stawiamy na uczciwość i atrakcyjne ceny.
Dlaczego warto kupić GAP T-MAX na FmLeasing?
- GAP T-Max fakturowy (RTI), renomowany ubezpieczyciel, sprawna likwidacja szkód
- Oferta dla pojazdów ciężarowych nowych i używanych do 10 lat nabywanych za gotówkę, w leasingu, wynajmie i na kredyt
- ochrona w Polsce i Europie, także poza obszarem Unii Europejskiej i poza strefą Schengen (wyjątek: ochrona nie działa w Rosji)
- Kwota odszkodowania jest zwiększana o dodatkowe 5000 zł przez cały okres ochrony jako wsparcie na pokrycie kosztów związanych ze szkodą.
- Zwrot składki za niewykorzystany okres – jeśli zdecydujesz się na cesję leasingu lub sprzedasz wcześniej ciężarówkę, otrzymasz zwrot za niewykorzystany okres ubezpieczenia.
- Elastyczne formy płatności – możesz dopasować płatność do swoich możliwości: jednorazowo, ratalnie-rocznie lub ratalnie-miesięcznie.
- Maksymalna cena samochodu ciężarowego 1.000.000 zł, maksymalny limit odszkodowania 300.000 zł
Bardzo dziękuję za sprawne i szybkie wystawienie polisy. Wcześniej porównywałem OWU z konkurencją i także z OWU GAP z pakietu leasingodawcy i muszę przyznać, że warunki są porównywalne, żeby nie powiedzieć takie same, a cena sporo niższa. Będę do Was wracał!
Poznaj lepszy i tańszy GAP
Kup GAP Fakturowy w niższej Cenie. Nie przepłacaj u Leasingodawcy lub Dealera

Wyszukiwarka ofert leasingowych
Skontaktuj się z najlepiej ocenianymi leasingodawcami,
otrzymaj od nich oferty leasingu
i w prosty sposób wybierz tańsze finansowanie
Ubezpieczenia GAP – poradnik dla początkujących
Po raz pierwszy zainteresowałeś się ubezpieczeniem GAP dla swojego samochodu? Nie wiesz co to jest, jak działa, czy to dobre rozwiązanie i czy warto z niego skorzystać? Z tego poradnika dowiesz się wszystkiego.
Ile powinno kosztować ubezpieczenie GAP? Gdzie można je wykupić? Na co zwrócić uwagę przy wyborze polisy i czy w ogóle warto ubezpieczać samochód?
Jak oszczędzać na ubezpieczeniach w leasingu?
Poznaj sposoby oszczędzania na ubezpieczeniu przy korzystaniu z leasingu. Kupuj taniej Autocasco i OC oraz GAP. Uważaj na przedłużenia polis na kolejne lata leasingu.
Jak nie przepłacić za kontynuację ubezpieczenia w leasingu?
Leasingodawcy preferują, żeby leasingobiorcy korzystali z ich oferty ubezpieczenia. Jednak warto sprawdzić i porównać warunki z konkurencyjnymi propozycjami, żeby nie przepłacić za polisę.
Pierwszy leasing - poradnik dla początkujących
Po raz pierwszy zainteresowałeś się leasingiem? Nie wiesz zbyt wiele na ten temat? Czy to dobre rozwiązanie, o co w nim chodzi, ile kosztuje, od czego zacząć itd.?
Megaporadnik: Umiejętny wybór oferty leasingu
Wszystkie niezbędne rady dla zamierzających zawrzeć umowę leasingu w jednym miejscu. Zapoznanie i zastosowanie się do nich umożliwi wybór korzystnej i dobrze dobranej oferty i firmy leasingowej, a także pozwoli uniknąć kosztownych błędów.
Komentuj i czytaj komentarze do tego artykułu na forum: GAP dla pojazdów ciężarowych – pytania i odpowiedzi >

Autor: Michał Krupiński
Jestem autorem tego artykułu. W branży leasingowej działam od 2000 roku, co – jak łatwo policzyć – daje ponad 20-letnie doświadczenie. Od 2009 jestem wydawcą i współzałożycielem serwisu FmLeasing.pl.
Chętnie odpowiem na pytania dotyczące niniejszej publikacji. Kontakt i więcej informacji o mnie na stronie: Michał Krupiński